Bokmässan & Charing Cross Road

 
 
 
 
 
Jag har två drömmar; dels att kunna åka till Bokmässan och köpa vilka böcker jag vill och bara njuta av atmosfären, dels att fara till London och flanera en hel vecka eller två på Charing Cross Road och köpa böcker och insupa atmosfären. För där det finns mycket böcker, där är det en särskild atmosfär.
 
Den andra aspekten av Bokmässan är väl rent kulturpolitisk; varför ska man dit? Varför uppmuntra ryggdunkande författare och journalister emellan? Varför visa intresse för Bokmässan som inte vågar sticka ut utan ska vara politiskt korrekt? etc etc. Varför jag skulle åka dit? För att jag verkligen älskar litteratur och böcker (dock inte förlagsmonopol, men som sagt, jag lämnar kulturpolitiken därhän) och ville vara bland människor som också gör det.

Liknande inlägg

Till top