En perfekt sommar

 
 
 
Jag vet inte hur det är med er, men jag vill då inte åka utomlands under sommaren. Det kan man göra när det är som tråkigast väder här, dvs i oktober-november eller april. Nu har det då varit kanonväder här uppe där jag bor; jag har sovit med öppna fönster och balkongdörr. 
 
Sol och värme, hängmatta och bok - det är vad som behövs för en perfekt sommar tycker jag. Inte vilka böcker som helst heller, utan en hög med verkliga bra böcker, som fångar ens intresse på ett helt uppslukande sätt. Det där inträffar lite mindre ofta nu, förmodligen beroende på att jag har högre krav på det jag läser, än vad jag hade för - låt säga 10 år sedan. Eller då är det min smak som har förändrats något. Förmodligen en blandning av bägge.
 
Men har man inte en hängmatta, får man sätta sig ute på balkongen. Klockan är snart sju på kvällen och det är 24 grader i skuggan.
 
Njut av sommaren och passa på att bara vara - glöm alla s k måsten - varför inte tillsammans med en god bok i hängmattan? 

Liknande inlägg

Till top