Litteraturens konsekvenser

 
 
 
Litteraturen hjälpte mig igenom en traumatisk barndom. Ända sedan jag kunde läsa, så har jag mer eller mindre slukat böcker. Att förlora sig bort till en annan värld när verkligheten var för jobbig, var ett andningshål för mig.
 
Men anledningen till att jag är en bokmal är också att jag är väldigt nyfiken på saker och har en stor kunskapstörst. 
 
Mitt stora litteraturintresse är också till stor hjälp nu när jag är sjukpensionär och inte orkar/klarar av att vara igång alltför mycket. Det ger mig en sysselsättning. Vissa dagar är jag sängliggande och ibland har jag så ont att jag inte orkar läsa heller, men en bok finns alltid där och väntar på mig, om jag vill. 
#1 - - Amanda Daniels:

Så himla fint skrivet! Det är precis av den här anledningen vi måste fortsätta läsa och sprida litteraturen.

Svar: Tack för dina vänliga ord! Ja, litteraturen och kärlek till böcker kan rädda både liv och förstånd, men framförallt är det ju ett fantastiskt äventyr att upptäcka nya världar och lära känna nya personer.
Aradhana Deshnoor


Liknande inlägg

Till top