Drakens återkomst

 
 
 
 
Jag har haft lyckan att få en så gott som fullbordad fantasy-serie, nämligen Robert Jordans Sagan om drakens återkomst-serien. Fantasy är, som jag tidigare berättat, en relativt okänd genre för mig och jag börjar förstå mer och mer att det är ett område inom skönlitteraturen som förtjänas att utforska vidare. Därfär blev jag mycket glad när jag fick dessa böcker. Om jag har förstått saken rätt, så är de tre senaste böckerna i serien inte översatt till svenska, men finns förstås på engelska. Då Jordan skrev så tjocka böcker, så har varje engelsk titel, blivit två svenska. Första boken i serien heter The eye of the World och blev två volymer på svenska; Farornas väg samt Tidens hjul.
 
Robert Hordan har även skrivit annan fantasy, men är mest känd för Sagan om drakens återkomst-serien.
 
 
 

Liknande inlägg

Till top