Full bok-kasse!

Idag var jag till biblioteket för första gången på - ja, det är nog nästan två år. Jag har varit s k periodare när det gäller biblioteksbesök, men nu har det blivit ett väldigt långt glapp eftersom jag helt enkelt inte har tyckt att det har funnits några bra böcker där. 
 
Nåväl, jag var ute efter en bok av Flanagan - han som jag läser nu - och tänkte att när jag nu var på bibblan så kunde jag ju liks kika runt lite. Jag blev glatt överraskad över att hitta så många böcker som verkade bra. Det var verkligen roligt! Nu när jag är ensamstående så har jag inte råd att köpa böcker någonting alls, så jag har insett att jag måste återvända till bibblan. Vilket jag alltså gjorde idag- och med positivt resultat! En hel tygkasse full kom jag hem med. Jag vet inte riktigt när jag ska ha tid att läsa dessa böcker, för jag har ju recensionsexemplar jag ska läsa och recensera, men det är det väl å andra sidan ingen panik med. 
 
 
 
Vilka var då böckerna?
Jo, det blev 6 stycken romaner, som har det gemensamt att de är lite....annorlunda, ett äventyr att läsa och en värld att uppleva.
 
Rött Uppror och Gyllene Sonen av Pierce Brown
Gulds bok om fiskar av Richard Flanagan
Ugglor gråter av Janet Frame
Valda verk av T.S Spivet av Reif Larsen
Eldkastarna av Rachel Kushner
 
Jo, jag vet jag sa i förra inlägget att man ska våga gå utanför sina vanliga läsvanor, i mitt fall gällde det bl a att börja läsa svenska författare. Jag tittade på svenska författare nu när jag var på bibblan- men de verkade faktiskt inte roliga alls. Jag får ta mig tid att leta nån annan gång, idag hade jag lite bråttom.

Liknande inlägg

Till top