Sällsynta skatter

 
 
 
När man håller en bok i handen, som man bara vet och känner kommer att bli en riktig härlig läsupplevelse; det är ungefär som när man står inför ett fält med orörd snö, man betraktar och njuter av det vackra samtidigt som man vill kasta sig ut i det vita och göra snöänglar - på samma sätt är det med en bra bok, man känner en spänd förväntan, en otålighet och en önskan om att bevara det orörda orört för då har man allt det vackra framför sig. 
 
Jag läser en sådan bok nu, jag njuter av varje ord, mening och tanke, och det är en e-bok! Tyvärr får jag så ont i nacken av att hålla i Ipaden, men jag måste ändå fortsätta. Den är så bra! Senare kommer jag att recensera den här på min blogg. 
 
En bra bok skapar magi, är en gåva, ingen självklarhet. En sådan gåva kan finnas kvar i ens inre hela livet. Man kan samla dom liksom pärlor och har man tur så har man ett helt halsband av pärlor till slut. Men som sagt, i så fall är det en gåva.

Liknande inlägg

Till top